Ondersteuning » Algemeen WordPress » WP-Admin geeft 404

  • Opgelost thomas_wentzel

    (@thomas_wentzel)


    Goedemorgen NL-WP’ers,

    sinds vanochtend geeft mijn wp-admin een 404;

    – Error 404 – Not Found

    – We’re very sorry, but that page doesn’t exist or has been moved.
    – Please make sure you have the right URL.

    – If you still can’t find what you’re looking for, try using the search
    – form below.

    Wat kan ik hiermee, en hoe kom ik er vanaf 😉

    Groeten,

    Thomas

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Probeer eens wp-login.
    Doet de rest van de pagina het wel?

    Thread starter thomas_wentzel

    (@thomas_wentzel)

    Goedemorgen Roy, bedankt voor het antwoord.

    WP-Login doet het, (want ben ingelogd).

    Rest van mijn website doet het ook prima, klap alleen bij alle wp-admin verwijzingen op een;

    Error 404 – Not Found

    We’re very sorry, but that page doesn’t exist or has been moved.
    Please make sure you have the right URL.

    If you still can’t find what you’re looking for, try using the search form below.

    🙁

    Groeten Thomas,

    Thread starter thomas_wentzel

    (@thomas_wentzel)

    excuus bij wp-login stuit ik er ook op, maar zag het niet omdat ik al ingelogd was;

    Error 404 – Not Found

    We’re very sorry, but that page doesn’t exist or has been moved.
    Please make sure you have the right URL.

    If you still can’t find what you’re looking for, try using the search form below.

    Heb je plugins geïnstalleerd onlangs? Probeer die eens uit te zetten (door bv. via FTP de map plugins een andere naam te geven). Anders een keer de bestandjes van wp-admin vervangen.

    Thread starter thomas_wentzel

    (@thomas_wentzel)

    Niet zeer recent nog, alles werkte.

    Pluginmap een andere naam geven, brengt hele andere ellende met zich mee. Met allerlei andere fouten tot gevolg.

    Hoe vervang of repareer ik iets ?

    Anders een keer de bestandjes van wp-admin vervangen.

    Pluginmap een andere naam geven, brengt hele andere ellende met zich mee. Met allerlei andere fouten tot gevolg.

    Standaard troubleshooting helaas.

    Thread starter thomas_wentzel

    (@thomas_wentzel)

    wp-admin inmiddels vervangen

    2e levert indexfouten op;

    Fatal error: Call to undefined function show_marqueeplus1() in /home2/dietslan/public_html/wp-content/themes/arras/header.php on line 94

    maar marqueeplus lijkt me niet de factor die de wp-admin irriteert met een 404’tje.

    Thread starter thomas_wentzel

    (@thomas_wentzel)

    bij het hernoemen van plugins naar plugins1

    verandert de 404 naar de ”windows versie van de 404”

    Kan de webpagina niet vinden
    HTTP 404

    maar nog steeds niet uit de problemen.

    Ik zou toch eens dat thema eruit gooien. Hernoem die map eens (arras, niet wp-content/themes).

    Moderator Remkus de Vries

    (@defries)

    Sleutelbeheer WordPress NL

    Wat natuurlijk het meest vreemde hieraan is dat wanneer jij helemaal niets hebt aangepast er toch een issue optreedt. Dus voor alle duidelijkheid, je hebt:

    • Geen aanpassingen gedaan via FTP
    • Geen nieuwe plugins geïnstalleerd
    • Geen wijzigingen in wat voor settings dan ook

    Als dit hierboven klopt, loont het ook de moeite om e.e.a. eens na te vragen bij je hoster..

    Thread starter thomas_wentzel

    (@thomas_wentzel)

    Met andere thema’s is het probleem volgens Mike van Hoenselaar ook aanwezig.

    Ik heb de hoop al opgegeven, zal beginnen met copy-paste van bepaalde zaken en dan een koude nieuwe installatie.

    En mogelijk, een ander systeem dan wordpress als het te vinden is, toch apart dat je je eigen wp-admin niet fatsoenlijk in kan.

    Er zijn genoeg alternatieven voor WP, maar er zijn ook miljoenen tevreden gebruikers. Om WP af te schrijven omdat er iets mis gaat, is wel kort door de bocht. Maar als je nog aangemeld bent (“want ben ingelogd”), maak dan even een export. Als je niet meer bent aangemeld kun je met je control panel een database export maken. Overigens, een koude installatie kan ook op een bestaande database (als daarin niet ergens de fout zit natuurlijk). Gewoon alle bestandjes weggooien (behalve wp-config), opnieuw een download binnen halen en die op de server zetten bij de oude wp-config.

    Thread starter thomas_wentzel

    (@thomas_wentzel)

    Gewoon alle bestandjes weggooien (behalve wp-config), opnieuw een download binnen halen en die op de server zetten bij de oude wp-config

    dit ga ik als eerste doen, minst pijnlijke 😉

    Control Panel, FTP ingaan dus en de database induiken, wat ik het belangrijkste vind om mee te nemen zijn de artikelen.

    Mag me ook op msn/skype of waar dan ook directer hulp geven voor aleer dit topic wel erg uit zijn voegen barst.

    Thread starter thomas_wentzel

    (@thomas_wentzel)

    Feit dat er is, zoals ver hierboven aangegeven, kan inloggen onder adminnaam kom alleen het welbekende dashboard niet in. = 404.

    Thread starter thomas_wentzel

    (@thomas_wentzel)

    1: solved
    2: hoe? php.ini aanmaken in de wp-admin map, met inhoud memory=20MB

    is standaard veel te laag ingesteld.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Het onderwerp ‘WP-Admin geeft 404’ is gesloten voor nieuwe reacties.