International Forums

1 specifieke pagina op homepage (4 posts)

1. RobinKoorn
    Member
    Posted 3 months ago #

Beste mensen,

Ik ben me net wat gaan verdiepen in de wondere wereld van WP maar loop tegen een probleem aan:

Ik wil op de homepage ( http://www.robinkoornwebdesign.nl/Genepy/wordpress/ ) een specifieke pagina includen naast de fotoimpressie.

<?php
      query_posts('page_id=2');
    ?>

maar ik wil ook het laatste nieuws tonen in de footer (dmv een bericht).
    Op de 1 of andere manier hebben deze 2 een conflict.
    Als ik bovenstaande code plaats zie ik we de betreffende pagina op de juiste plek maar ook op het nieuws gedeelte en dat is niet de bedoeling

kan iemand mij helpen?

2. Funkphenomenon
    Member
    Posted 3 months ago #

Op de pagina over query_posts staat bij de 'Important note':

The query_posts function is intended to be used to modify the main page Loop only. It is not intended as a means to create secondary Loops on the page. If you want to create separate Loops outside of the main one, you should create separate WP_Query objects and use those instead. Use of query_posts on Loops other than the main one can result in your main Loop becoming incorrect and possibly displaying things that you were not expecting.

The query_posts function overrides and replaces the main query for the page.

Het zit als volgt: wanneer je geen speciale aanpassingen doet, kun je maar één keer tegen WP zeggen 'toon een lijst met berichten'. Maar jij wilt er twee: een lijst bestaande uit één item (page_id=2) én een lijst berichten met het laatste nieuws. Dat werkt dus niet zomaar.

Misschien kom je wat verder hiermee:
    http://www.google.nl/search?q=wordpress+multiple+loops

3. RobinKoorn
    Member
    Posted 3 months ago #

Thanks!
    Ik heb je link bekeken en als ik het goed begrijp moet ik bij de 2e query (de footer) de boel resetten met <?php rewind_posts(); ?> ?
    Maar als ik die er in zet:

<?php rewind_posts(); ?>
    		<?php if (have_posts()) : ?>

<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>

Dan gebeurt er nog steeds niets.. begrijp ik het dan niet goed?

gr.

4. RobinKoorn
    Member
    Posted 3 months ago #

Never mind, ik ben er al uitgekomen :D

<?php $my_query = new WP_Query('category_name=nieuws&showposts=1');
    while ($my_query->have_posts()) : $my_query->the_post();
    $do_not_duplicate = $post->ID; ?>

Als ik deze gebruik in de footer dan komt het helemaal goed.

Reply

You must log in to post.

About this Topic

Tags

No tags yet.